onsdag 16 mars 2016

Enkel getostsallad med tranbär och ett härligt vårväder

Åh, äntligen tittar solen fram och våren börjar skymta bakom hörnet! Började dagen med en länk- någonting jag inte orkat göra på jag vet inte när. Vilket såklart märktes på resultatet, haha. Nu är det bara att ta till hårdhandskarna och börja springa lite oftare, så kanske jag klarar av att springa mitt livs andra halvmaraton i sommar. Och eftersom jag nu skrivit det har jag väl inga andra val än att faktiskt börja träna.. Kul!

Efter löpturen i det härliga solskenet kände jag för någonting fräscht och somrigt till lunch, så det fick bli en snabblagad, enkel men ack så god getostsallad med en dressing man bara inte kan få för mycket av. 


Recept (1 pers):

isbergssallad
tomat
lite purjolök
getost
olja till stekning

dressing:

1/2 tsk honung
2 msk balsamvinäger
5-8 tranbär

Riv salladen, skiva tomaten och purjolöken och lägg på ett fat. Skiva getosten i 1-2 cm breda skivor, och stek i olja på båda sidorna vid medelhög värme. Blanda ingredienserna för dressingen i en liten skål som tål mikrovågsugn (om du inte har flytande honung kan de vara svårt att få den i skålen, men kämpa på! :D), och mikra dressingen tills honungen smält- typ 15-30 sek. Blanda om, och häll över salladen. Voila!  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar