tisdag 9 oktober 2012

Test: Lidls frysta sniglar för 2,90€

Oij vad positivt överraskad jag blev av sniglarna från Lidl! 2,90€ för 12 sniglar i vitlökssmör, och riktigt goda sniglar dessutom! Jag är dessutom en RIKTIGT kräsen snigel-ätare, då sniglar var min typ "favoriträtt" då jag var liten (underligt, jaaa, aningen :D). Min farfar ägde en snigelodling/farm på Åland, och då vi var där under somrarna åt vi sniglar i MÄNGDER! Gooott!

Sauli är dock ingen snigelfantast, men han gillade vitlökssmöret och batongen. Och bor man med mig måste man äta sådant, höhö! Sniglarna tillagades i ugnen i 7-8 min. Snabbt och enkelt- och vilken mysig förrätt sådär en lördagseftermiddag. Det är dessutom en spännande och annorlunda förrätt att bjuda på då man har gäster!

Sniglarna kan endera ätas sådär, eller på batong. Vitlökssmöret är sååå det bästa med sniglar,
så det skall man åtminstone äta med batongen. Mums!

Imorgon skall det bakas morots- och citronmuffins til laget att ta med då vi åker iväg och spelar handboll! Går det bra lägger jag in recepten redan imorgon, höhö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar