onsdag 30 maj 2012

Test: Flygvärdinnedieten

Jag har länge funderat på att prova på den här dieten, men aldrig tagit mig tid att göra det (aningen svårt då man studerar, inte kan man man ju lämna en fest i mellan bara för att man är på diet, haha..:D).. Men nuu när jag flyttat tillbaka till Borgå över sommaren skall det dietas!

4 dagar räcker dieten, såå man pinas ju inte i all evighet. 4 kilo skall man dessutom gå ner under den tiden, största delen vätska, meen det är ju alltid en början! Jag tänkte att jag uppdaterar här på samma inlägg efter varje dag och berättar hur det går!

Till morgonmål alla dagar skall man äta 1/2 grapefrukt och dricka kaffe utan socker/mjölk. Kaffe får man dricka huur mycket som helst under dagen, och vatten skall man dricka massor av...

Tisdag, dag 1.

Lunch: En burk tonfisk i vatten, 1 tomat, 1/2 salladshuvud och 1 äpple.
Middag: ca 170g gröna bönor, 2 ägg, 1/2 grapefrukt
Framsteg: Tycker själv vågen visade preciis samma då jag steg upp och vägde mig på onsdag morgon meeen, jag känner mig lättare..Haha! Inbillning...
Andra kommentarer: Innan jag började läste jag om hur hungriga alla är, och hur de får huvudvärk m.m. på grund av dieten.. Jag tycker man äter mer än vanligt, haha! Jag sparade äpplet till typ kl. 16, eftersom jag var på jobb och inte kunde äta middag förrän sent på kvällen.. Hungrig kände jag mig aldrig! Salladen var dock inte sådär jätte god, och hade småå problem att få i mig det sista av tonfisken.. Usch.. I väntan på tomatjuicen imorgon.. :D

Onsdag, dag 2.

Lunch: ca 200g broiler, 1/2 salladshuvud, 1,5 dl tomatjuice
Middag: 1,5 dl blomkål, 170 g gröna bönor, 1,5 dl gurka, 1 burk ananas i egen juice
Framsteg: lite mer än 1 kg hade försvunnit då jag vägde mig på onsdag kväll. Har ingen digital våg, så exakta kilon är svåra att se..:) men framsteg ivarjefall!
Andra kommentarer: Tomatjuicen smakade apa, fy usch. Vet inte hur jag skall klara av 1,5 dl av den i övermorgon. Blä. Hungrig har jag inte varit, känner mig fortfarande mätt hela tiden. Vad är bättre än det? :D Broilern var inte precis sådär hemskt delikat utan kryddor, men ätbar. Satte lite basilika och oregano på den, så liiite smak fick den i varje fall..:)

Torsdag, dag 3.

Lunch: 125g malenköttbiff stekt utan fett och gjord av fettsnålt maletkött, 1 "kvist" bladselleri, sallad och ett äpple
Middag: 1/2 grillad broiler, tomat, 1,5 dl ananasjuice utan socker
Framsteg: Vågen visar fortfarande samma som igår, och jag börjar aningen tappa lusten för den här dieten.. Suck..
Andra kommentarer: att baka till ett studentkalas och inte få äta någonting av det man bakat själv är inget kul. Jag rekommenderar att man inte skall utsätta sig själv för en sådan pina om man skall gå på diet. Hungrig är jag inte. Orkade inte riktigt med en halv grillad broiler, heelt för mycket att äta!

Fredag, dag 4.

Lunch: 2 hårdkokta ägg, gröna bönor, 1,5 dl tomatjuice
Middag: 200 g helköttsbiff, tomat, sallad, 1,5 dl ananasjuice
Framsteg: 1 kilo har försvunnit, inget mer inget mindre. Suck. Aldrig mer den här dieten för mig. Om det någon gång blir en diet mer överhuvudtaget..
Andra kommentarer: Första morgonen som jag faktiskt var lite hungrig, annars har det inte varit någo problem alls. Gott med biff, fast man inte fick lägga salt på den.. Nåja, nu har jag provat det här- med liiite (MYCKET) sämre resultat än förväntat..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar